Monday, July 11, 2016

Rencana Tuhan



2016,Julai 11-twu


Jurang antara ego dan rindu, 
adalah rencana tuhan yang terindah episodnya. 
Kerna ajal belum merampas kesempatan buat kau dan aku,
atas takdir Nya, kita bersua setelah lebih dua empat purnama..

Sebagaimana hati ku menjadi debu
bila waktu dulu kau aku 
di uji di belenggu.
dimulai bertemu di utara,
amarah dan kecewa
buat kau berada di selatan
aku lari ke barat,
sedang kini..kita berselisih di ufuk timur.

tapi yang lalu biar berlalu,
maka pinggirkan saja duka itu.
aku beri helaian baru,
dengan doa moga moga
pada kesempatan ini...
kita persis yang dulu,
bahkan jauh lebih elok dari seeloknya..

kisah dua tahun terasing tanpa kata,
biar cerita itu jadi sejarah.
tak usah diselak isi nya,
atau diselongkar dalamnya.
kerna..
aku datang dengan aku yang baru.




#fafalia
Andai ini petunjuk Tuhan, maka rasa syukur ini takkan pernah habis.



No comments:

Post a Comment